Pagina's

dinsdag 2 juli 2013

Leeuw Leo

Vorig jaar was het WK voetbal en terwijl mijn man helemaal uit z'n dak ging bij het voetbal heb ik natuurlijk wat gehaakt. Het werd Leeuw Leo uit het boekje "Dierenvriendjes haken" van Christel Krukkert. (Het patroon is ook hier te vinden)
De leeuw zelf vind ik goed gelukt. Toen ik halverwege de leeuw was bedacht ik me dat ik natuurlijk beter een oranje leeuw kunnen maken. De beker had ik achteraf helemaal niet hoeven maken aangezien Nederland uiteindelijk niet kampioen is geworden, maar samen is het natuurlijk wel erg leuk.

Last year was the World Championship Soccer and while my husband was completly going out of his mind for the Netherlands I did some crochet. My project was Lion Leo from the book "Dierenvriendjes haken" from Christel Krukkert. (Only in dutch) I think the lion turned out good. When I was halfway through I thought the colour of the lion shouldhave been oranje (for the dutch team) and I in hindsight I shouldn't have made the cup since the dutch team lost the final, but the complete project turned out nicely.

3 opmerkingen:

  1. Hij is erg leuk Leo! Ik ben er ook mee bezig maar loop vast bij de achterpoten. Kun je me daar misschien een tip voor geven?
    Er staat namelijk: haak een ketting van 6 losse. Toer 1 4v, 3v, in de volgende l...
    Dan heb ik in losse nr 5 de 4v gehaakt maar dat pakt heel gek uit.
    Doe ik dat goed of moet dat anders?

    Ik weet niet wat er bedoelt wordt met ' in de volgende losse'

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je. Als het goed is heb je na het haken van 6 lossen, 1 keerlosse en 5 lossen om in te haken over. De eerste 4 lossen moet je gewoon 1 vaste in haken. De 5e losse (de laatste overgebleven) moet je 3 keer een vaste in haken. Zo heb ik het in ieder geval gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super, super bedankt! ik ga het gelijk even proberen.

    BeantwoordenVerwijderen